- Més vistos
- Darrera visualització
La formació en una unitat docent mitjançant l’aprenentatge-servei millora la competència de lideratge en l’alumnat d’Infermeria
Aquesta competència és de les més valorades dins l’àmbit de la salut i fonamental per garantir la prestació d’una atenció segura i d’alta qualitat. L’estudi liderat per la Dra. Marian de Juan i el Dr. Albert Gallart, investigadors del Departament d’Infermeria, mostra com els estudiants que fan pràctiques en les unitats docents en un entorn comunitari milloren la seva percepció del lideratge infermer
El treball liderat per De Juan i Gallart té com a objectiu demostrar la viabilitat de millorar la competència de lideratge percebut pels estudiants d’Infermeria mitjançant una estratègia innovadora d’educació sanitària, consistent en una unitat d’educació específica dirigida pels estudiants i basada en la metodologia d’aprenentatge-servei en un entorn comunitari.
L’article “Enhancing perceived leadership of nursing students through a student-led dedicated education unit in a community setting: A feasibility study”, publicat a la revista Journal of Professional Nursing, recull les principals conclusions de l’estudi de viabilitat realitzat en tres fases, implementat i provat a Barcelona entre l’any 2014 i el 2019, i en el qual van participar alumnes del grau en Infermeria que van autoavaluar la competència de lideratge percebuda.
Els resultats obtinguts mostren una alta satisfacció entre els estudiants, així com entre els usuaris dels serveis que van rebre l’educació sanitària. D’aquesta manera, l’estudi impulsat per investigadors del Departament d’Infermeria de UIC Barcelona en col·laboració amb investigadors de la Universitat de Montreal, la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona constata l’eficàcia de les unitats docents dirigides per alumnes com una estratègia innovadora per treballar el lideratge infermer des de l’àmbit universitari.